Ionut Tabultoc

Ionut Tabultoc

14 ianuarie 2011

MUZICA | Iustina Irimia, frumoasa botosaneanca ce da culoare muzicii populare | VIDEO&FOTO



S-a nascut pe 1 iunie 1990 in orasul Flamanzi din judetul Botosani. Canta de la 9 ani si este o speranta a folclorului botosanean. Vorbim despre frumoasa Iustina Irimia, tanara botosaneanca ce ne face sa fim mandri ca suntem botosaneni si ne reprezinta foarte bine peste tot pe unde merge.


A facut parte din ansamblul “Datina”, dirijor Constantin Lupu, iar in prezent este colaboratoare cu Orchestra de Muzica Populara “Rapsozii Botosanilor”, dirijor Ioan Cobala si Ciprian Potoroaca si Ansamblul “Doina Carpatilor” din Iasi- dirijor Marinica Botea. A facut parte din grupul “Steluta” al doamnei Mariana Honceru si este actuala membra a ansamblului “Trei Generatii” din Flamanzi.

Este studenta in anul II la Facultatea de Litere din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi. Am intrebat-o de ce litere? De ce nu muzica? Raspunsul ei a fost unul cat se poate de sincer. “Mi-am dorit sa fac si altceva in afara de muzica, caci ea va ramane mereu doar o pasiune”, ne-a declarat Iustina.

Iustina a avut norocul de a-l intalni pe dirijorul Constantin Lupu, care din momentul in care a ascultat-o prima oara a chemat-o la Botosani. “A fost o conjunctura frumoasa pentru mine, atunci cand, fiind la scoala, invatatorii ma puneau sa cant pe la serbari, iar la una dintre ele, am avut sansa sa fie prezent si domnul Lupu, care, dupa ce m-a ascultat, m-a chemat la Botosani. Un rol importanta l-au avut si parintii care mereu mi-au fost aproape, m-au sprijinit si sfatuit”, povesteste tanara botosaneanca.

A participat la numeroase concursuri si emisiuni TV, acolo unde a intalnit foarte multi artisiti pe care visa sa-i intalneasca. Desi multi tineri cand se apuca de muzica au cativa interpreti favoriti, Iustina Irimia spune ca ea nu are. “Mie imi plac toti, ii ascult cu drag si incerc sa iau cate ceva de la fiecare”, mai spune domnisoara Irimia.

Desi canta de mica, emotiile tot ii dau tarcoale Iustinei si spune ca cel mai emotionant moment a fost cel de la “Mostenitorii”, cand a cantat chiar in fata flamanzenilor ei.

PREMII OBTINUTE:

- Premiul I in 2006 la concursul “Mostenitorii”, din cadrul emisiunii “Tezaur Folcloric”, realizata de Marioara Murarescu, Tvr

- Premiul II in 2006 la Rapsodia Romaneasca, organizat si difuzat de Favorit TV

- Premiul de popularitate si premiu special in 2008 la “Eu mi-s mandra-n sat”, Antena 1, in cadrul emisiunii “Duminica in familie”

- Premiul I in 2009 la Festivalul “Mina Paslaru”, Sadova, Suceava

- Premiul I in 2010 la concursul “Din batrani, din oameni buni” – Iasi

- Premiul de popularitate in 2010 la concursul “Strugurele de Aur” – in cadrul Emisiunii “Tezaur Folcloric” – Alba Iulia

- Participare la multe alte festivaluri, ultimul fiind “Vocea Populara”

APASA AICI SI VEZI VIDEO SI MAI MULTE FOTOGRAFII CU IUSTINA IRIMIA!

1 comentarii:

Adelina

Am scris si eu un articol despre Iustina.Merita toata atentia.
http://fwr.ro/adelina-fulga/iustina-irimia-traditie-cu-doua-codite-impletite-promovare/

  © Template creat de Bogdan 2008

La inceput